منوی دسته بندی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر آن به دلیل حساس بودن آن نیاز به دانش و تجربه فرد ماهری بوده. تشخیص دادن ایرادات گیربکس یک موضوع مهمی است که باید به صورت تخصصی انجام شود. اگر که تعمیر گیربکس اتوماتیک خود را به یک فرد غیر حرفه ای بسپارید، علاوه براینکه هزینه زیادی دادید بلکه ایرادات گیربکس نیز دو چندان خواهد شد. اگر گیربکس شما دچار مشکل شد می توانید با شماره ای که در زیر آمده تماس بگیرید، ما به صورت رایگان به شما مشاوره خواهیم داد. 

تعمیرکاران هیوندا 021 بعد از بازدید کردن از گیربکس و موتور هیوندای شما، مشکل را بررسی می کنند و سپس هزینه را به شما اطلاع خواهند داد در صورت تایید شما؛ تعمیر تخصصی خودرو آغاز می شود. 

تعمیر گیربکس اتوماتیک
تعمیر گیبرکس اتوماتیک

نکاتی مهم در رابطه با انتخاب تعمیرگاه تعمیر گیربکس اتوماتیک:
زمانی که شما از ماشین خود به خوبی مراقبت کنید آن هم از شما مراقبت می کند. یک نکته بسیار ناراحت کننده این است که پیدا کردن تعمیرگاهی که بتوانید گیربکس اتوماتیک را تعمیر کند و دارای دانش و تجربه مورد نیاز باشد بسیار کم است و یک نکته دیگر این است که تعمیر کردن گیربکس های اتوماتیک کار هرکسی نیست و باید به یک تعمیرکاری که با تجربه و دارای تخصص باشد خودروی خود را بسپارید اگر در همان اول این کار را نکنید مجبور می شوید که باز هم برای خرابی گیربکس خود هزینه کنید پس بهتر است همین اول کاری پیش یک متخصص بروید.
یک نکته بسیار مهم دیگر این است که فرق زیادی بین تعویض کار گیربکس اتوماتیک و تعمیرکار گیربکس های اتوماتیک وجود دارد و می توان گفت کسانی که دارای خودرو چینی هستند باید بدانند که گیربکس اتوماتیک خودروی آنها کمی تخصصی تر است و دست هر تعمیرکاری نسپارید.

بعضی از نشانه های خرابی گیربکس های اتوماتیک :

زمانی که خودروی شما بدون هیچ دلیلی درحال تعویض دنده است و موتور خودرو تولید صدا می کند دلیل آن می تواند لیز خوردن گیربکس باشد.

جابه جایی خشن یا عدم پاسخگویی گیربکس اتوماتیک:

در بعضی مواقع یک ماشین از قبول کردن تعویض دنده جلوگیری می کند یا به آرامی تعویض نمی کند . زمانی که در تعویض کردن دنده صدای تندی می شنوید یا دنده به صورت سخت تعویض می شود به این دلیل است که گیربکس در مرحله ابتدایی خراب شدن باشد .

نشت روغن گیربکس اتوماتیک:

گیربکس های اتوماتیک قطعه های مهر و موم شده اند که هرگز نباید مشکل نشتی داشته باشند . وقتی متوجه لکه قرمز روشن یا تیره در زیر خودرو خود شدید تیکه ای مقوا زیر خودرو بگذارید در آنجا مشخص می شود که گیربکس شما نشتی دارد یا نه و باید رنگ مایع را بررسی کنید.

اگر مایع سیاه و یا قهوه ای تیره باشد یعنی دما بسیار بالا است و باید گیربکس خودروی خود را بررسی کنید.

 به این نکته توجه کنید که در بعضی مواقع برای تعمیر گیربکس اتوماتیک باید روغن آن هم تعویض شود و اگر روغن نامناسب باشد همان باعث خرابی گیربکس اتوماتیک خودرو شما می شود.

 انواع مختلف روغن های گیربکس در بازار وجود دارد که دارای علامت استاندارد هستند.

کیفیت قطعات:

باید این را بدانیم که کیفیت قطعات تاثیر زیاد و مستقیمی بر روی میزان استهلاک گیربکس اتوماتیک دارد. می توان برای مثال گفت خرابی در قطعات  گیربکس های اتوماتیک ایرانی نسبت به قطعات چینی ها بیشتر است و خرابی در قطعات چینی نسبت به کره ای ها و اروایی ها بیشتر است.

چراغ موتور را بررسی کنید:

سنسور هایی که در موتور خودرو وجود دارد ممکن است فعالیت های غیر معمولی از گیربکس اتوماتیک را که شما توانایی تشخیص آن را ندارید دریافت کند. زمانی که چراغ چک موتور خودرو روشن می شود تعمیر کردن آن را به عقب نیندازید. این موارد ها نشان می دهند که گیربگس اتوماتیک خودروی شما دچار مشکل شده است  و باید به زودی و هرچه سریعتر آن را تعمیر کنید .

 

گیربکس اتوماتیک چه نقشی در خودرو دارد؟

گیربکس اتوماتیک به این صورت است که از موتور خودرو نیرو دریافت می کند و نیرو را به صورت افزایش سرعت (دنده پنج) و یا افزایش قدرت (دنده یک) به دیفرانسیل و چرخ ها انتقال می دهد  نصف گیربکس های اتوماتیک تقریبا شبیه به هم هستند.

 

تفاوت بین جعبه دنده دستی و جعبه اتوماتیک:

  • خودرویی که گیربکس اتوماتیک دارد دیگر کلاچ ندارد
  • گیربکس اتوماتیک و گیربکس دستی عملکردی شبیه به هم دارند ولی دارای روش های متفاوت هستند.
  • گیربکس اتوماتیک برای تعویض دنده و تغییر آن دارد راهی کاملا متفاوت و جالب دارد
  • خودرویی که دارای گیربکس اتوماتیک است نیازی به عوض کردن دنده نیست . ابتدا شما دنده خودرو خود را بر روی حالت Driveمی گذارید و بعد از آن همه چیز در خودرو به صورت اتومات و خودرکار پیش می رود.

 

اجزا و قطعات گیربکس اتوماتیک:

گیربکس های اتوماتیک دارای چهار بخش هستند

مبدل گشتاور(توربین، روغن گیربکس )

کامپیوتر مرکزی (ecu) شیرهای برقی و یا سنولوئید

کلاچ گیربکس اتوماتیک و یا تورک کانورتز

چرخنده های گیربکس اتوماتیک

آشنا شدن با حروف روی گیربکس اتوماتیک خودرو:

علامت Dیا Drive:این علامت به معنای حالت رانندگی می باشد

با گذاشتن خودرو بر روی این حالت خودرو حرکت می کند و شما باید پای خود را از روی ترمز بردارید

علامت P یا Park: این علامت به معنای پارک

 زمانی که می خواهید پارک کنید باید خودرو را در حالت پارک بگذارید . چون که در این حالت چرخ های خودرو قفل می شوند و دیگر قدر به حرکت کردن نیستند.

علامت N یا Neutral:

زمانی دنده را بر روی این حالت می گذاریم که بخواهیم گیربکس اتوماتیک را را خلاص کنیم.

علامت R یا Reverse:

این علامت مثل گیربکس های معمولی همان دنده عقب است. برای حرکت کردن به عقب باید از این گیربکس را برروی این حالت بگذارید.

 

سخن پایانی

گیربکس های اتوماتیک با گیربکس های دنده ای معمولی تفاوت زیادی دارد و دارای تجهیزات زیادی می باشد. گیربکس های اتوماتیک نسبت به گیربکس های دنده ای پیشرفته تر و جدیدتر هستند و تعمیر کردن آن ها کاری نیست که هر تعمیرکاری بتواند انجام دهد.

به این دلیل است که باید برای تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک به تعمیرکاری مراجعه کنید که دارای تخصص فراوانی می باشد . جعبه های اتوماتیک و یا گیربکس دارای مدل های مختلفی هستند که مناسب با نوع خودرو توسط شرکت خودرو سازی تعبیه می شود .

خودروها از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است که هماهنگ بودن آن ها در کنار هم باعث حرکت خودرو می شود. مهم ترین اجزایی که هر خودرویی آن را دارد می توان گفت موتور ، سیستم برقی و گیربکس اتوماتیک خودرو است . در امروزه خودرو ها برای جلوگیری از خرابی و کارایی بالاتر از گیربکس های اتوماتیک استفاده می کنند . تعمیر کردن گیربکس اتوماتیک به دلیل قطعاتی که در داخل آن به کار رفته است کاملا دارای تفاوت زیادی با گیربکس های معمولی دارد .

با تماس با امداد هیوندای می توانید سریعا مشاوره گرفته و خودرو خود را منتقل کنید

Call Now Button09128495079