منوی دسته بندی

نشانه های وجود آب در باک بنزین خودرو

نشانه های وجود آب در باک بنزین

سیستمی که نقش مهمی در تضمین عملکرد خوب و طول عمر خودرو دارد، سیستم سوخت رسانی خودرو است.اما امکان دارد آلودگی هایی به مخزن سوخت خودرو راه یابد و یکی از این آلودگی های پر دردسر وارد شدن آن به درون باک بنزین است. وارد شدن آب به درون مخزن سوخت می تواند بر تمامی قطعات موتور تاثیر بگذارد و می تواند سبب اختلالی در عملکرد خودرو شود.

 

برخی از نشانه های وجود آب در باک بنزین خودرو:

 

ناقص بودن سوخت و لرزیدن موتور خودرو

وجود داشتن آب در باک بنزین سبب مختل کردن فرایند احتراق موتور می شود و در آخر سبب ناقص شدن سوخت می شود. رایج ترین نشانه های ناقص بودن سوخت می توان به سروصدای موتور خودرو، غیرعادی بودن بوی دود و افزایش دود اگزوز خودرو اشاره کرد نتیجه تمامی این نشانه ها می تواند وجود داشتن آب در باک بنزین باشد. یکی دیگر از علامت هایی که نشان دهنده وجود آب در باک بنزین می شود لرزیدن خودرو در حالت درجا است.

 

ضعیف بودن راندمان سوخت خودرو

اگر در باک بنزین خودرو آب وجود داشته باشد می تواند راندمان سوخت را کاهش دهد. اگر دیدید که خودرو شما بیشتر از اندازه خود به بنزین نیاز دارد و شما به طور مداوم به پمپ بنزین سر می زنید دلیل این ها می تواند وجود داشتن آب در باک بنزین خودرو شما باشد.

 

وجود داشتن مشکل در استارت زدن خودرو

وجود داشتن آب در باک بنزین خودرو سبب سخت روشن شدن و یا ریپ زدن موتور سانتافه می شود و در موارد بسیار حیاتی و شدید موتور خودرو به هیچ عنوان روشن نمی شود.

بخوانید  میل لنگ خوردو چیست؟

 

شنیده شدن صداهایی عجیب از موتور

وجود داشتن آب در باک بنزین خودرو می تواند سبب ایجاد شدن صداهای عجیبی از موتور خودرو شود این صداها بیشتر شبیه تق تق می باشد.

 

روشن شدن چراغ چک موتور خودرو

در برخی از خودرو های مدرن، سیستم های عیب یابی داخلی توانایی شناسایی مشکلات ناشی از آلودگی و آب را دارد و سبب روشن شدن چراغ چک موتور خودرو و چراغ های هشدار دیگر می شود.

 

دیده شدن قطرات آب بر روی فیلتر سوخت خودرو

یکی از نشانه های روشن و واضح وجود داشتن آب در باک بنزین خودرو، وجود داشتن قطرات آب بر روی فیلتر سوخت خودرو است.

 

نشانه وجود آب

 

چگونه از وارد شدن آب به درون باک بنزین خودرو جلوگیری کنیم؟

نگهداری کردن اصولی از سیستم سوخت برای سلامت کلی خودرو بسیار ضروری است.با رعایت کردن نکات زیر شما می توانید از وارد شدن آب به درون باک بنزین خودرو خود جلوگیری کنید. این نکات عبارت اند از:

  • بعد از بنزین زدن حتما درپوش باک خودرو را ببندید تا از وارد شدن آب و آلودگی های دیگر جلوگیری کنید.
  • سیستم سوخت خودرو را اط منظر نشتی، آسیب دیدگی و.. به طور مداوم هرروز مورد بررسی قرار دهید.
  • برای مطمئن شدن از فرایند بهینه سوخت و جلوگیری کردن از گرفتگی لوله ها، فیلتر های سوخت خودرو را در مدت تعیین شده عوض کنید.
  • برای تمیز کردن و مراقیبت کردن از سیستم سوخت رسانی خودرو خود به طور منظم از افزودنی های مخصوص استفاده کنید.
  • از پمپ بنزین های استاندارد و بسیار مطمئن، سوخت گیری کنید تا جلوگیری کنید از خطرات احتمالی مانند وارد شدن آب و یا آلودگی های مختلف به درون باک بنزین خودرو خود.
بخوانید  با 10 علت رایج روشن شدن چراغ چک خودرو آشنا شوید

 

چطور می توانیم آب را از درون باک بنزین خارج کنیم؟

 

از پمپ دستی استفاده کنیم

اگر آبی که در مخزن سوخت خودرو شما وجود دارد مقدار کمی است می توانید با استفاده کردن از پمپ آب دستی آن آب را خارج کنید. یک نکته مهم این است که باید شلنگ مربوط به پمپ به کف مخزن برسد.

 

از افزودنی های سوخت استفاده کنیم

بعضی از افزودنی های سوخت به طور ویژه ای برای خارج کردن آب از باک بنزین است. استفاده کردن از این افزودنی ها سبب شکستن مولکول های آب می شوند تا بتواند این مولکول ها با سوخت ترکیب شود و در زمان کارکردن به طور معمولی موتور بسوزند.

 

عوض کردن فیلتر بنزین خودرو

حتی از رسیدن آب به فیلتر بنزین شک دارید، باید فیلتر بنزین را عوض کنید. خراب بودن فیلتر و یا گرفتگی آن سبب مشکلات زیادی می شود و از فرایند سوخت به طور معمول جلوگیری می کند.

 

تخلیه کردن باک بنزین به طور کامل

اگر متوجه شدید که آب وارد شده به درون مخزن بنزین زیاد است یکی از گزینه های مناسب برای از بین بردن آب درون باک، خالی کردن مخزن است. برای انجام دادن این کار یک ظرف در زیر زهکشی خودرو در بخش پلاگین تخلیه قرار دهید تا آب و بنزین داخل باک درون ظرف جمع شوند و بعد پلاگین را بردارید و بگذارید باک بنزین به طور کامل خالی شود.

بخوانید  علت استارت نخوردن ماشین

 

  • آیا با خودرویی که درون باکش آب وجود دارد رانندگی کردن ایمن است؟

رانندگی کردن با این خودرو ها توصیه نمی شود چون امکان دارد سبب خاموش شدن موتور خودرو شود و خراب شدن آن را به دنبال دارد. اگر در زمان رانندگی متوجه وجود داشتن آب درون باک بنزین خودرو خود شدید حتما هرچه سریعتر آن مشکل را برطرف کنید.

 

 

  • آیا وجود داشتن آب درون باک بنزین خودرو سبب زنگ زدگی باک بنزین می شود؟

جواب این سوال شما بله است. وجود داشتن آب درون باک بنزین خودرو سبب زنگ زدگی و خوردگی بخش های فلزی باک و سیستم سوخت رسانی خودرو می شود.

 

خدمات امداد خودرو هیوندای یک سرویس ارائه شده توسط تعمیرگاه های مجاز است که به مالکان خودروها در مواقع اضطراری کمک می‌کند. این خدمات معمولاً شامل کمک رسانی در مواردی مانند خرابی خودرو، تعویض لاستیک، ارسال سوخت، باطری خالی و موارد مشابه می‌شود. امداد خودرو معمولاً به صورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته فراهم است تا به رانندگان در مواقع اضطراری کمک کند.

ادمین وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button09128495079