منوی دسته بندی

ماشین گرفتگی در سفر چیست

ماشین گرفتگی در سفرچیست

سفرکردن با خودروی خود بسیار جذاب است،سفر کردن با خودرو و سرعت و جاده منظره های طبیعی باعث می شود سفرتان بسیار دلچسب شود. شاید شما هم جز کسانی باشید که در سفر دچار ماشین گرفتگی می شوید، بعد از شروع به سفر دچار سرگیجه و حالت منگ بودن به شما دست می دهد. به دلیل ماشین گرفتگی بسیاری از افراد سفر های خود را با وسایل حمل و نقل عمومی انجام می دهند. اما ما به شما در این مقاله راه های نقابله کردن با ماشین گرفتگی را به شما ارائه می دهیم .

ماشین گرفتگی در سفر چیست؟

بیماری حرکت نام دیگری دارد،به نام ماشین گرفتگی. تمامی اعضای بدن در رابطه با موقعیت مکانی و تعادل خود به مغز اطلاعاتی را ارائه می دهند. اگر اطلاعاتی که به مغز منتقل می شود با همدیگر همخوانی نداشته باشد سبب به وجود آمدن این بیماری می شود. بیماری حرکت ممکن است یا در سفر با وسیله نقلیه خود و یا در هواپیما و کشتی رخ دهد.

علت بد شدن حالمان در خودرو هنگام سفر چیست؟

ممکن است دریازدگی را تجربه کرده باشید بیماری حرکت و یا همان ماشین گرفتگی هم تقریبا شبیه به دریازدگی دارد. برخی افراد زمانی که سوار خودرو می شوند مغزشان پیام های مختلفی از موقعیت مکانی و تعادل دریافت می کند برای مثال چشم پیامی را به مغز انتقال می دهد که با گوش یکسان نیست و در این موقعیت است که مغز فرمان تعادل نداشتن را صادر می کند و فرد حالت های منگی، سرگیجه و حالت تهوع بهش دست می دهد.

اشتباه هایی که راننده در زمان رانندگی دارد مانند سرعت داشتن بسیار زیاد، ویراژ دادن در جاده و ترمز هایی که به طور ناگهان می گیرد سبب شدید شدن بیماری حرکت و یا همان ماشین گرفتگی می شود.

بخوانید  دلیل روشن نشدن موتور خودرو

چه تفاوت هایی بین دریازدگی و ماشین گرفتگی وجود دارد؟

دو اصطلاحی که در بین مردم رایج شده است راجب این بیماری دریازدگی و ماشین گرفتگی است و در واقعیت این دو اصطلاح هیچ تفاوتی با همدیگر ندارد و شباهتشان در پیام های متناقضی هست که به مغز فرد ارسال می شود. دریازدگی و ماشین گرفتگی با پیاده شدن از خودرو و ایست کردن به طور سریعی بهبود می یابد.

گوش ها در ماشین گرفتگی چه نقشی دارند؟

یکی از وظایف مهم گوش کمک کردن به تعادل بدن است. شاید این جمله را شنیده باشید که به فردی که بدون دلیل سرگیجه دارد و یا تعادلی در بدنشان ندارند می گویند مایع در گوشش تکان خورده است.  گوش داخلی بخشبی از دهلیزی است و متشکل شده از 3جفت کانال نیم دایره و 2 کیسه است و این قسمت ها در رابطه با اتفاقات اطراف بدن به مغر اطلاعاتی را منتقل می کنند.

مغز در ایجاد ماشین گرفتگی چه نقشی دارد؟

مرکز تمام عملیات ها و اتفاقاتی که در بدن می افتد مغز است. مغز فرمانده بدن است و اطلاعاتی که از بخش های مختلف ارسال می شود را جمع آوری می کند و با یکدیگر تطبیق می دهد تا فرمان خوبی را صادر کند. به عنوان مثال اگر گوش پیام حرکت کردن را ارسا کند و چشم فرمان ایست کردن را مغز به خاطر یکسان نبودن پیام ها فرمان سرگیجه را می دهد.

علائم ماشین گرفتگی و یا بیماری حرکت به طور سریع و واضحی آشکار می شود و با همان سرعت با ایست و توقف کردن هم از بین می رود. امکان دارد با شروع حرکت خودرو تعداد زیادی علائم همزمان آشکار می شود، بیماری حرکت و یا همان ماشین گرفتگی در بعضی افراد زمان رانندگی در شب افزایش پیدا می کند.

بخوانید  بررسی هیوندای اکسنت

علائم ماشین گرفتگی عبارت اند از:

  1. حالت تهوع
  2. عرق کردن سرد
  3. خلق بد
  4. داشتن اضطراب
  5. از بین رفتن اشتها
  6. بزاق دهان بیشتر تولید می شود
  7. سرگیجه
  8. نفس کشیدن سطحی
  9. پریدن رنگ
  • سردرد
  • خستگی
  • استفراغ

چه عواملی سبب ماشین گرفتگی می شود؟

  1. در خودر هوای کافی و تازه به سرنشینان نرسد
  2. در زمان حرکت خودرو کتاب خواندن سبب ماشین گرفتگی می شود
  3. در صندلی عقب نشستن و ندیدن افق

امداد خودرو هیوندای

خدمات امداد خودرو یک سرویس ارائه شده توسط شرکت‌های خودروسازی است که به مالکان خودروها در مواقع اضطراری کمک می‌کند. این خدمات معمولاً شامل کمک رسانی در مواردی مانند خرابی خودرو، تعویض لاستیک، ارسال سوخت، باطری خالی و موارد مشابه می‌شود. امداد خودرو معمولاً به صورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته فراهم است تا به رانندگان در مواقع اضطراری کمک کند.

چه کسانی بیشتر دچار بیماری حرکت و یا ماشین گرفتگی می شوند؟

  1. افراد پیر و یا سالمند
  2. کسانی که دارای بیماری ژنتیکی هستند
  3. کسانی که دارای بیماری میگرن هستند
  4. خانم های باردار
  5. کودکان 5سال تا 12سال

بیماری حرکت

 

چگونه بیماری ماشین گرفتگی و یا حرکت را تشخیص دهیم؟

بیماری حرکت و ماشین گرفتگی به طور خودکار با ایست کردن خودرو از بین می رود و نیازی به دکتر رفتن و تشخیص دکتر نیست. بیشتر کسانی که مبتلا به این بیماری می شوند خودشان متوجه بروز این علامت ها می شود.

زمان بروز بیماری ماشین گرفتگی چه اقداماتی باید انجام داد؟

علائم بیماری حرکت معمولا پایدار و ثابت نیست و با عادت کردن به آن موضوع و موقعیت از بین می رود. اما می تواند کارهایی را برای کم کردن این بیماری انجام دهد که عبارت اند از:

  1. تمرکز کردن بر روی موضوعی دیگر و نفس عمیق کیشدن
  2. آرامش خود را حفظ کردن و بستن چشم های خود
  3. به یک جسم ثابت نگاه کردن
  4. از شیشه ی جلویی خودرو به دور دست ها نگاه کردن
  5. کشیدن تنفس از هوای تازه
  6. نخوردن مشروبات الکی
  7. دوری کردن از سیگار کشیدن
  8. از کتاب خواندن در خودرو در حال حرکت پرهیز کردن
  9. قبل از شروع حرکت خودرو غذای سبک خوردن
بخوانید  تعمیر موتور GDI

  • دارو های طبیعی برای درمان کردن بیماری حرکت:
  1. خوردن زنجبیل خام
  2. خوردن نعناع
  3. خوردن سرکه سیب
  4. خوردن لیمو ترش
  5. خوردن بیسکوییت های طمع دار و شور
  6. خوردن زیتون
  7. طب فشاری و سوزنی
  8. خوردن شیرین بیان
  9. خوردن نوعی گیاه به نام بالتا نیگرا
  • خوردن سیب سبز
  • خوردن چای گیاه درمنه
  • خوردن

  • دارو های شیمیایی برای بهبود یافتن بیماری ماشین گرفتگی:
  1. خوردن داروی اسکوپولامین
  2. خوردن داروی پرومتازین
  3. خوردن داروی سیتریزین
  4. خودرو داروی دیمن هیدرینات
  5. خوردن داروی مکلیزین

در چه زمانی باید برای بیماری حرکت به پزشک مراجعه کرد؟

در بیشتر اوقات علائم های بیماری حرکت با پایان یافتن سفر از بین میرود. اما زمانی که  سردرد، سرگیجه و.. ادامه داشته باشد و یا شنوایی شما کاهش یابد باید به پزشک مراجعه کنید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک یک نوع سیستم انتقال قدرت در خودروها است که بدون نیاز به دستی کردن دنده‌ها، خودکاراً دنده‌ها را تغییر می‌دهد. در یک خودرو با گیربکس اتوماتیک، سیستم خودکاراً تشخیص می‌دهد که چه زمانی باید دنده را تغییر دهد بر اساس سرعت خودرو، میزان گازدهی و شرایط رانندگی. این نوع گیربکس برای رانندگی راحت‌تر و آسان‌تر است و به راننده اجازه می‌دهد بر روی عملکرد خودرو تمرکز بیشتری داشته باشد.

ادمین وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button09128495079