منوی دسته بندی

عادت های اشتباه رانندگی کردن که به خودرو آسیب وارد می کند

رانندگان بعضی عادت ها در هنگام رانندگی دارند، که همین عادت ها از نظر خودشان خوب می باشد ولی در واقع آسیب جدی به خودرو وارد می کند.

امروزه با توجه به هاد شدن شرایط اقتصادی وقتی اقدام به خرید خودرو می کنید، پس حتما نیز باید از آن مراقب کنید و سعی کنید به خودرو آسیبی وارد نکنید. زیرا قیمت ها روز به روز افزایش پیدا می کند و خرید خودرو جدید می تواند کمی سخت باشد.

پس با ما همراه باشید تا به برخی عادت های اشتباه موقع رانندگی بپردازیم و همچنین شما را از آن  ها آگاه سازیم.

10 عادت اشتباه در رانندگی

زمانی که چراغ بنزین روشن است از خودرو استفاده نکنید.

خیلی از ما ها مسیر های طولانی و زیادی را با چراغ روشن بنزین حرکت کرده ایم. اما با این کار باعث آسیب رساندن به سیستم سوخت رسانی خودرو می شوید. در خیلی از ماشین ها پمپ بنزین در باک خودرو شناور بوده و حالا وقتی از خودرو زمانی که بنزین آن حتی از یک چهارم کمتر است استفاده می کنید، مشکلی در باک بنزین ایجاد می کنید.

وقتی از ترمز دستی استفاده نکنید

خیلی از ماها وقتی در سطح صاف فکر می کنیم چون سطح صافه نیاز به ترمز دستی نیست و لازم نیست از آن استفاده کنیم. استفاده و قرار دادن خودرو در دنده برای این که از حرکت ماشین جلوگیری شود و استفاده نکردن از ترمز دستی کار بسیار اشتباهی بوده، زیرا با این کار، کل وزن وسیله نقلیه روی یک قطعه کوچک یعنی میله گردان محور چرخ ها قرار می گیرد.

میله گردان اندازه ، مانند یک انگشت دارد که با گذشتن زمان و استفاده نکردن از ترمز به مرور بر اثر تحمل کردن وزن خودرو شکسته می شود.

بخوانید  جوش آوردن خودرو | اقدامات لازم

تغییر دادن ناگهانی دنده عقب به دنده یک

وقتی که در حال دنده عقب رفتن هستید و یهو دنده را عوض می کنید و به سمت جلو می روید صدایی می شنوید. شاید این صدا بد نباشه و فرض کنید جای نگرانی نیست اما با گذشتن زمان و تکرار کردن این حرکت خودرو آسیب می بیند. به جای اینکه یهو دنده را عوض کنید یه مقدار صبر کنید تا ماشین متوقف شود و بعد دنده را تعویض کنید. درست است این کار چند ثانیه زمان می برد اما به جای آن از موتور، جعبه دنده و اکسل محافظت می شود.

فشردن پدال گاز آن هم زمانی که نیازی به این کار نیست

کسانی که خیلی به خودرو و سرعت بالا علاقه دارند وقتی می خواهند حرکتکنند دوست دارند که یک افنجار ناگهانی در داخل سیلندر به وجود بیاورند و با یک تیکف آف شروع به حرکت کنند. اما حال این قسمت به مشکل می خوریم زمانی که شما برای کم کردن سرعت ناگهانی پدال ترمز را فشار می دهید، که برای به دست آوردن این شتاب حجم زیادی از بنزین خودرو شما مصرف می شود و فشار زیادی نیز به بخش انتقال قدرت وارد می شود. باید از این مدل رانندگی کردن پرهیز کنید وگرنه باید به یک تعمیرگاه مراجعه کنید. که برای تعمیر هیوندا خود می توانید با ما در تماس باشید.

قبل اینکه موتور گرم شود دور آن را بالا نبرید.

وقتی که خودرو را روشن می کنید بهتر است اجاره دهید موتور خودرو گرم شود و بعد اتومبیل را به حرکت در بیاورید. با این کار باعث می شوید که روغن در تمام بخش های موتور پخش شود، همچنین روغن موتور به اندازه کافی گرم شود.

بخوانید  قوانین تعویض موتور خودرو

فشردن گاز و بالا بردن دمای موتور کار خاصی برای خودرو نمی کنید بلکه باعث آسیب رساندن به آن می شوید.  بالا بردن دور موتور بعد از استارت زدن باعث شده که یهو دمای خیلی از بخش های موتور بالا برود و این افزایش دما، باعث فشار آمدن به قطعاتی از موتور شده که به صورت محکم به هم جفت شده اند.

فشردن پدال کلاچ وقتی ماشین در حالت توقف است

خیلی از کسانی که خودرو آن ها دنده ای است این حرکت را انجام می دهند و برایشان یک عادت شده زمانی که خودرو در توقف کامل به سر می برد کلاچ را فشار می دهند، مثلا زمانی که در ترافیک هستند یا منتظر سبز شدن چراغ قرمز هستند.

با نگه داشتن کلاچ باعث می شوید که کلاچ خراشیده شود و همچنین باعث آسیب به بلبرینگ کلاچ، صفحه کلاچ و هر قطعه ای که مربوط به کلاچ هست می شوید. به جای این کار می توانید دنده در حالت خلاص قرار دهید و پای خود را از کلاچ بردارید.

باید بدایند : توربو شارژ چیست و چه کارایی دارد

حمل کردن بار زیاد روی خودرو

بیشترین قسمت هایی که با ایجاد فشار وزن تحت تاثیر قرار می گیرند، سیستم انقال قدرت، ترمز ها و سیستم تعلیق بوده. حمل وسایل سنگین با خودرو و اشتباه گرفتن خودرو خود با وانت باعث ایجاد فشار به قسمت های گفته شده می شود. برای جلوگیری کردن از این آسیب می توانید خودرو را سبک کنید. مثلا وسایل اضافی که در مسافرت حمل می کنید

بخوانید  انواع رینگ خودرو

در سرازیری ها و نگه داشتن ترمز

خیلی از ماها وقتی در سرازیری هستیم به دلیل ترس از افزایش سرعت پای خودر را روی پدال گاز می گذاریم و آن را نگه می داریم. این کار باعث می شود دمای بین لنت و دیسک ترمز بالا رفته و دیسک تاب بردارد و لنت های ترمز نیز از بین بروند. در این جور مواقع سعی کنید با دنده سنگین حرکت کنید تا از افزایش سرعت جلوگیری کنید.

بی توجهی به علائم هشدار دهنده

وقتی یک قطعه از خودرو بد کار می کند. این شانس وجود دارد که شما را از مشکل آگاه می سازد. لرزش عجیب در ماشین، ضربه گاه به گاه یا صدا های عجیب غریب باید بازرسی شده و نباید آن را نادیده گرفت. شاید فکر کنید مشکل خاصی نیست اما ممکن است همین مشکل کوچک به یک ایراد بزرگ تبدیل شود

تعمیرگاه هیوندا 021

به عنوان یکی از متخصص ترین و همچنین با تجربه ترین مرکز تعیمر خودرو هیوندا بوده که بهترین کیفیت را با بهترین قیمت به شما ارائه می دهد. اگر به دنبال بهترین تعمیرگاه کیا در تهران هستید می توانید با 021 همراه باشید.

مرکز تخصصی امداد خودرو هیوندا

021 از متخصص ترین مراکز تعمیر موتور کیا بوده و خدماتی تخصصی برای انواع مدل های خودرو کیا را به بهترین نحو و با کیفیت انجام می دهد، فعالیت مرکز 021 روی تعمیر هیوندا و تعمیر کیا متمرکز شده و می توانید تمامی مشکلات مربوط به خودرو های هیوندا و کیا را به دستان ما بسپارید.

ادمین وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button09128495079