منوی دسته بندی

تاریخچه شرکت هیوندای

شرکت هیوندای

اگر بخواهیم راجب تاریخچه شرکت هیوندای برایتان بگوییم باید گفت: هیوندای یک شرکت خودروسازی چندملیتی کره ای محبوب و موفق در جهان است که با تولید محصولات متنوع و با کیفیت به یکی از پرطرفدارترین برندهای خودروسازی تبدیل شده است. هیوندای به همراه کیا موتورز، زیرمجموعه گروه هیوندای موتور است که در حال حاضر سومین خودروساز بزرگ جهان پس از فولکس واگن آلمانی و تویوتا ژاپنی است. شرکت هیوندای بعد از شرکت سامسونگ، یکی از بزرگترین و پرفروش ترین شرکت کره جنوبی محسوب می‌شود.

خودروهای هیوندای به دلیل هوشمند بودن، ایمن بودن و نوآور بودن شهرت زیادی دارند. البته این موفقیت یک شبه به دست نیامده و هیوندای تلاشی بسیار کرده تا جایگاه خود را به عنوان یکی از برترین شرکت ‌های خودروسازی در جهان به دست آورد. در ادامه به بررسی تاریخچه شرکت هیوندای از ابتدای تولد تاکنون می پردازیم.

تولد هیوندای

کمپانی هیوندای موتور در سال 1967 توسط چانگ جو یونگ در کره جنوبی و در شهر سئول بنیان گذاری و تاسیس شد. البته اين مجموعه با تشكيل اولين شركت مهندسی و ساخت و ساز در سال 1947 آغاز به كار كرد. نام هیوندای به معنای دوران مدرن است که از کلمه کره ‌ای (هیون) به معنای مدرن و (دای) که به دوران یا نسل اشاره دارد، گرفته شده است.

دهه 1960-1970: عصر تولید انبوه

همانطور که گفته شد شرکت هیوندای موتور در سال 1967 تاسیس شد. هیوندای در سال 1968 به شرکت فورد انگلستان پیوست و اولین خودروی خود، یعنی کورتینا را تولید کرد. در واقع قطعات کورتینا در شرکت فورد ساخته شده و مونتاژ آن توسط هیوندای انجام می شد.

پس از موفقیت اولیه کورتینا، هیوندای تصمیم گرفت با استخدام مهندسین حرفه ای خودرو های خود را توسعه دهد. این شرکت جورج ترنبول، مدیر عامل سابق  British Leyland را در سال 1974 استخدام کرد. او بلافاصله شش مهندس ارشد اروپایی از جمله یک طراح بدنه، دو طراح شاسی، دو مهندس تولید و یک مهندس آزمایش را برای کمک به او استخدام کرد.

بخوانید  انواع کفپوش خودرو | بهترین جنس کفپوش کدام است؟

پس از تلاش های بسیار بالاخره شرکت هیوندای توانست دومین محصول خود به نام پونی را به تولیداتش اضافه کند. پونی به اولین خودروی کره جنوبی تبدیل شد که توانست به تولید انبوه برسد. هیوندای در سال 1976 صادرات این خودرو را به شیلی، آرژانتین، کلمبیا و مصر آغاز کرد.

دهه 1980: گسترش بین المللی

در سال 1982 فروش پونی در بریتانیا آغاز شد و اولین خودروی کره ای بود که در آنجا فروخته شد. در همان نسل دوم پونی رونمایی شد و توانست به بازار کانادا راه پیدا کند.

در سال 1985 اولین هیوندای سوناتا توسط شرکت هیوندای معرفی و عرضه شد. سرانجام نسل اول هیوندای اکسل در سال 1986 تولید شد. در واقع این خودرو باکیفیت جایگزینی برای هیوندا پونی بود. در همان سال هیوندای گرانجوور و یا آزرا نیز تولید شد که از همان ابتدا یک خودروی شیک محسوب می شد.

در سال 1989 نسل دوم هیوندای سوناتا، اکسل و اولین خودرو کوپه هیوندای یعنی، هیوندای اس کوپه رونمایی شد.

دهه 1990: مدیریت کیفیت

در سال 1990، مجموع تولید خودروهای هیوندای به مرز چهار میلیون رسید. در این سال اولین هیوندای الانترا تولید و عرضه شد. در طول این دهه، هیوندای به تکامل و تثبیت موقعیت خود به عنوان یک تولید کننده بین المللی خودرو ادامه داد. هیوندای در این دوره زمانی مدل های محبوب بسیاری از جمله اکسنت، دیناستی و تیبورون را معرفی کرد. در سال 1997، بحران مالی آسیا به شدت به صنعت خودروسازی کره جنوبی آسیب وارد کرد، اما هیوندای این فرصت را غنیمت شمرد و کیا موتورز ورشکسته را خریداری کرد تا موقعیت پیشرو خود را در بازار داخلی کره تقویت کند.

بخوانید  بررسی هیوندای وراکروز

به دنبال فشار دولت کره جنوبی در نهایت مالکان هیوندای، تصمیم بر تفکیک گروه هیوندای کردند. پس از تکمیل فرآیند جداسازی، در سال 1998 چانگ مونگ کو، پسر ارشد چانگ جو یانگ (موسس هیوندای) مدیریت بخش خودروسازی را در اختیار گرفت.

دهه 2000: محصولاتی با ارزش بالاتر

هیوندای اولین شاسی بلند خود را با نام سانتافه در سال 2000 روانه بازار کرد که تعداد محدودی از این خودرو وارد ایران شد. در سال 2004 یک SUV دیگر به نام توسان عرضه شد. در همان سال نسل دوم هیوندای اکسنت و نسل سوم هیوندای الانترا تولید و وارد بازار شد. همچنین تولید نسل چهارم از هیوندای آزرا در سال 2005 و نسل سوم از هیوندای اکسنت در سال 2006 آغاز شد.

در این دهه مدل های هیوندای i10، هیوندای i20 و هیوندای i30 تولید شد و فروش زیادی در اروپا داشتند. این شرکت هیوندای جنسیس کوپه و سدان را در سال 2008 را به بازار عرضه کرد. عرضه نسل دوم هیوندای توسان و نسل ششم هیوندای سوناتا هیبریدی نیز در سال 2008 اتفاق افتاد.

تعمیر هیوندای

تعمیرگاه 021 یکی از بهترین مراکز تعمیر خودرو های خارجی می باشد که در زمینه های مختلف فعالیت می کند. این مرکز با استفاده از تجهیزات تخصصی و مهندسین مجرب کیفیت متفاوتی از تعمیرات را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید به صورت شبانه روز با مشاورین ما در ارتباط باشید.

دهه 2010-2020: پیشرو به سمت آینده

در طول دهه 2010، هیوندای توجه خود را به سمت وسایل نقلیه و فناوری دوستدار محیط زیست معطوف کرد. اولین هیوندای i20 و نسل چهارم هیوندای اکسنت در سال 2010 تولید شد. سال 2011 نسل پنجم هیوندای آزرا ، نسل پنجم هیوندای الانترا و هیوندای ولستر و هیوندای i40 رونمایی شدند. نسل دوم هیوندای i10 وi20  و نسل هفتم هیوندای سوناتا در سال 2014 وارد بازار شد.

بخوانید  نقش منیفولد در خودرو چیست؟

فرایند طراحی و تولید خودروهای جدید در شرکت هیوندای همچنان ادامه دار است، از سال 2015 تاکنون خودروهای هیوندای در نام ها و مدل های مختلف با آپشن های پیشرفته تر عرضه شدند.

امروزه، هیوندای موتورز سومین تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان است. در سراسر جهان، هیوندای حدود 75000 نفر را در کارخانه های تولیدی خود و بیش از 5000 نمایندگی و نمایشگاه استخدام می کند. فراتر از فروش خیره ‌کننده، هیوندای می‌داند که حجم عظیم خودروهایی که تولید می‌کند تأثیر بسیار زیادی بر محیط زیست دارد، به همین دلیل است که در تولید خودروهای هیبریدی و برقی هوشمند نیز پیشتاز است. هیوندای با یکی از گسترده ‌ترین خطوط تولید و نوآوری ‌های شگفت ‌انگیز آینده‌ ای روشن‌ در پیش دارد.

امروزه، هیوندای موتورز سومین تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان است. در سراسر جهان، هیوندای حدود 75000 نفر را در کارخانه های تولیدی خود و بیش از 5000 نمایندگی و نمایشگاه استخدام می کند. فراتر از فروش خیره ‌کننده، هیوندای می‌داند که حجم عظیم خودروهایی که تولید می‌کند تأثیر بسیار زیادی بر محیط زیست دارد، به همین دلیل است که در تولید خودروهای هیبریدی و برقی هوشمند نیز پیشتاز است. هیوندای با یکی از گسترده ‌ترین خطوط تولید و نوآوری ‌های شگفت ‌انگیز آینده‌ ای روشن‌ در پیش دارد.

ادمین وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button09128495079