منوی دسته بندی

بررسی هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت یکی از با سابقه ترین و پرفروش ترین سدان های هیوندای است که تاکنون در 5 نسل مختلف به بازار عرضه شده است. اولین نسل از این سدان کره ای در سال 1994 معرفی شد و از همان ابتدا به دلیل طراحی محبوب، قیمت مناسب و استهلاک پایین مورد استقبال عموم قرار گرفت. در واقع این نسل جایگزین هیوندای اکسل شد؛ به طوری که نسل اول دقیقاً مانند آخرین نسل اکسل ساخته شد. نسل دوم هیوندای اکسنت که آن ورنا نیز می خوانند، توانست با استقبال خوبی روبرو شود و فروش خوبی را تجربه کند. چهارمین نسل هیوندای اکسنت نیز در سال 2010 عرضه و از سال 2014 وارد ایران شد.

هیوندای اکسنت در دو مدل وارداتی و مونتاژی در بازار خودرو ایران عرضه شد. نسخه های وارداتی توسط آسان موتور و نمونه های مونتاژی این خودرو با اندکی تغییرات توسط شرکت کرمان موتور در سال 1396 وارد بازار شد و تا 1398 ادامه یافت.

طراحی ظاهری هیوندای اکسنت

طراحی بیرونی این سدان با ترکیب خطوط نسبتا ساده و زوایای نرم شکل گرفته است. در نمای جلو، چراغ های جلو در دو طرف جلوپنجره به صورت کشیده و باریک قرار گرفتند و چهره ای اسپرت ایجاد کرده اند. نمای کناری اکسنت نیز از جلوه ی خوبی برخوردار می باشد. خطوط حجمی امتداد یافته از انتهای چراغ های عقب تا قوس گلگیر جلو ظاهری آرامش بخش به اکسنت بخشیده است. در نمای عقب نیز، لبه برآمده و قوسی شکل درب صندوق عقب به همراه چراغ های یک تکه جلوه نسبتا دلنشینی را از هیوندای اکسنت پدید آورده است.

بخوانید  9 دلیل بالا رفتن مصرف بنزین

طراحی داخلی هیوندای اکسنت

کابین اکسنت از طراحی داخلی ساده اما ظریف و تقریبا با کیفیتی برخوردار است. این خودرو با وجود ظاهر جمع و جور، برای سرنشینان جلو و عقب با قد متوسط راحت است. طراحی داشبورد و غربیلک فرمان نیز در نوع خود جذاب و دلنشین به نظر می‌رسد. کابین این خودرو از پلاستیک های سخت زیادی ساخته شده، اما نسبت به محصولات چینی از کیفیت بیشتری برخوردار است. صندوق عقب فضای مناسب و کافی برای حمل اشیا در اختیار شما قرار می دهد. همچنین به دلیل تاشو بودن صندلی های عقب می توان فضای صندوق عقب را افزایش داد.

به طور کلی سبک طراحی داخلی اکسنت نسبت به کلاس و بازه قیمتی این خودرو مناسب بوده و برای رفع نیازهای یک خانواده چهار نفره رضایت بخش تلقی می شود.

موتور و قدرت هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت از یک موتور 6 .1 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپه بهره می برد که قادر به تولید 122 اسب بخار قدرت در 3600 دور در دقیقه و 155 نیوتن متر گشتاور در 4200 دور در دقیقه است. این نیرو توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب صفر تا صد موتور اکسنت حدود 4 .11 ثانیه و حداکثر سرعت آن 184 کیلومتر بر ساعت است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 4. 6 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد.

با توجه به توضیحات بالا هیوندای اکسنت از نظر فنی شتاب فوق العاده ای ندارد اما برای افرادی که به دنبال یک سدان جمع و جور وخانوادگی با سواری نرم و راحت هستند بسیار مناسب می باشد.

بخوانید  دستگیره درب خودرو و کاربرد آن

ایمنی هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت 4 ستاره ایمنی را از سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA) دریافت کرده است که امتیاز خوبی است و نشان دهنده ایمنی نسبتا خوب این خودرو از نظر مراقبت از جان سرنشینان است اما از طرفی این سازمان هشدار داده که سرنشینان عقب ممکن است در برخورد جانبی تحت فشار بیش از حد قرار گیرند.

هیوندای اکسنت شامل 4 کیسه هوا برای سرنشینان جلو و 2 کیسه هوای جانبی و پرده ای، ترمزهای ضد قفل، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی برای کنترل خودرو در هنگام چرخش فرمان، سیستم مدیریت پایداری برای کنترل پایداری خودرو در سطوح لغزنده با سفتی فرمان، هشدار فشار تایر و کروز کنترل می باشد.

امکانات و تجهیزات هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت از نظر تجهیزات فنی شامل سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، کنترل های صوتی روی فرمان ، استارت دکمه‌ای، روشنایی خودکار چراغ‌های اصلی، نمایشگر لمسی 7 اینچی با 4 بلندگو، بلوتوث، درگاه‌های USB و AUX برای پخش سرگرمی‌های چندرسانه‌ای، ناوبری ماهواره‌ای، دوربین دید عقب،  تنظیم آینه‌های جانبی به صورت برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، فرمان‌برقی می باشد. در ضمن همه مدل ها دارای صندلی پارچه ای با قابلیت تنظیم دستی هستند. برای صندلی راننده در 6 حالت و برای سرنشین جلو در 4 حالت تنظیم می شود.

رقبای هیوندای اکسنت

از جمله مطرح ترین رقبای اکسنت می توان به مزدا3، چری آیزو6، رنو فلوئنس، کیا سراتو و… اشاره کرد.

مقایسه اکسنت و مزدا3

هیوندای اکسنت یک سدان جمع و جور است که از سواری نرم و مصرف سوخت کمتری برخوردار است و متناسب با نیاز خانواده‌های کم ‌جمعیت است و عملکرد فنی آن می‌تواند نیازهای روزانه شما را برآورده کند.

بخوانید  جوش آوردن خودرو | اقدامات لازم

در مقابل، مزدا 3 از سیستم تعلیق اسپرت، پیشرانه نسبتا قدرتمند، طراحی داخلی و خارجی به روز تر، رانندگی تهاجمی و هیجان انگیزتری را به ارمغان می آورد. البته نسبت به هیوندای اکسنت قیمت بالاتری دارد.

مقایسه اکسنت و چری آریزو6

هیوندای اکسنت یک خودروی کم مصرف و کم استهلاک است که در کنار کمبود امکانات رفاهی و همچنین فضای نسبتاً محدود کابین آن نسبت به سایر سدان ها باعث شده تا مشتریان کمتری برای این خودرو داشته باشند.

درمقابل چری آریزونا 6  یک سدان شیک، بزرگ و جادار که عملکرد فنی خوبی دارد و ویژگی های مناسبی را در قبال قیمتی که می پردازید در اختیار شما قرار می دهد.

تعمیر هیوندای اکسنت

تعمیرگاه 021 یکی از بهترین مراکز تعمیر خودرو های خارجی می باشد که در زمینه های مختلف فعالیت می کند. این مرکز با استفاده از تجهیزات تخصصی و مهندسین مجرب کیفیت متفاوتی از تعمیرات را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید به صورت شبانه روز با مشاورین ما در ارتباط باشید.

مزایا خودرو هیوندا اکسنت

  • کیفیت قطعات کابین مناسب
  • مصرف سوخت مناسب
  • استهلاک مناسب
  • قطعات و لوازم یدکی در دسترس

معایب خودرو اکسنت

  • عملکرد پیشرانه نه چندان مناسب
  • شتاب پایین
  • فضای کم کابین
  • قیمت بالا

در پایان باید بگوییم که هیوندای اکسنت یک سدان جمع و جور، کم مصرف و زیبا است که می تواند نیاز یک خانواده کم جمعیت را برای سفرهای کوتاه برآورده کند.

البته توجه داشته باشید که این خودرو به دلیل فضای کوچک کابین و شتاب نسبتا کند نمی تواند رضایت شما را صددرصد جلب کند.

ادمین وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button09128495079