منوی دسته بندی

بررسی هیوندای وراکروز

هیوندای وراکروز

وراکروز یکی از اولین تجربه های شرکت هیوندای در کلاس خودروهای کراس اوور فول سایز است که با نام  IX55 نیز شاخته می شود و از سال 2007 در سبد محصولات هیوندای قرار گرفته است. تولید این خودرو فقط تا سال 2012 ادامه داشت و به علت عدم استقبال و فروش نه چندان موفق، تولید آن متوقف شد. پس از آن شرکت هیوندای تصمیم گرفت نسخه‌ ی هفت نفره‌ ی سانتافه را جایگزین وراکروز کند.

به هر حال این شاسی بلند کره‌ای در قالب مدل های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ توسط شرکت آسان موتور(نماینده رسمی هیوندای در ایران) وارد بازار کشور شد و توانست نظر مثبت بعضی مشتریان را به سمت خود جلب کند.

طراحی ظاهری هیوندای وراکروز

طراحی ظاهری هیوندای وراکروز شاید در سال تولید خود مدرن و جذاب به نظر می‌رسید اما در مقایسه با طراحی خودروهای جدید، وراکروز تا حدودی قدیمی و از مد افتاده می باشد. در نمای رو به رو گرافیک ساده چراغ ها که شباهت خاصی به چراغ های هیوندای جنسیس سدان دارد چهره ای دلنشین به این کراس اوورکره ای بخشیده است.

جلو پنجره ای باریک و کشیده با قابی از نوار کرومی به همراه لوگوی هیوندای در مرکز آن قرار گرفته است. البته در برخی از مدل ها این جلوپنجره دارای طرح زنبوری و کرکره ای دارد. همچنین در سپر دوزنقه ای شکل یک ورودی هوای بزرگ مشکی رنگ برای خنک شدن رادیاتور تعبیه شده است.

نمای جانبی از طراحی ساده با ابعادی بزرگ و در عین حال جذاب برخوردار است. قاب کرومی دور شیشه ها و دستگیره درب ها یکی از نکات مثبت طراحی جانبی این خودرو می باشد.

بخوانید  دلیل روشن نشدن موتور خودرو

در نهایت در نمای عقب چراغ های مثلثی زاویه دار که قسمتی از آن روی درب صندوق و قسمت دیگر روی بدنه قرار گرفته است خودنمایی می کند.

طراحی داخلی هیوندای وراکروز

یکی از نکات مثبت هیوندای وراکروز فضای بسیار جادار کابین است که قابلیت گنجایش 7 سرنشین را دارد. سرنشینان در ردیف جلو و عقب از نظر فضای سر و پا مشکل خاصی ندارند. صندلی های ردیف دوم و سوم قابلیت جمع شوندگی دارد که با خواباندن آن ها فضای صندوق افزایش می یابد.

کیفیت متریال به کار رفته در وراکروز نسبت به رقبایش قابل قبول است. سبک طراحی داشبورد ساده و نسبت به محصولات امروزی قدیمی به نظر می رسد. ترکیب تریم مشکی به همراه طرح چوب زیبایی کابین را دو چندان کرده است

طراحی داخل کابین

موتور و قدرت هیوندای وراکروز

هیوندای وراکروز مجهز به یک موتور ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری 24 سوپاپه است که ۲۶۰ اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 348 نیوتن متر گشتاور در 4500 دور در دقیقه را به وسیله یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می کند. شتاب صفر تا صد این خودرو 8.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن 195 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی وراکروز 13 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 3 اعلام شده است که نشان از پر مصرف بودن این خودرو کره ای دارد.

ایمنی هیوندای وراکروز

اداراه ملی ایمنی بزرگراه ها به هیوندای وراکروز رتبه 5 ستاره ایمنی را اهدا کرده است. همچنین در تست‌ تصادفات موسسه IIHS  آمریکا، نمره ی خوبی در بخش های مختلف به دست آورده است. این خودرو مجهز به 9 کیسه هوای ایمنی(جلو، جانبی، پرده ای و محافظ از سر)، سیستم ترمز ضدقفل(ABS)، سیستم کنترل پایداری(ESC)، سیستم کنترل کشش(TCS)، سیستم توزیع نیروی الکتریکی(EBD)، کمربندهای پیش کشنده و… می باشد.

بخوانید  دینام خودرو چیست؟

امداد هیوندای 021

امداد هیوندای 021 در سریع ترین زمان ممکن با بالاترین سطح کیفی آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشند. در صورت وجود مشکل در خودروی شما با مجموعه ما تماس گرفته تا در اسرع وقت تعمیرکاران و امدادگران متخصص خود را به محل مورد نظر فرستاده تا خودروی شما را بررسی و اقدام به تعمیر آن نمایند.

امکانات و تجهیزات هیوندای وراکروز

برخی از امکانات و تجهیزاتی که در این خودرو وجود دارد شامل سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، دارای پورتUSB ، AUX، iPod و بلوتوث، نمایشگر میزان باد تایرها ، نمایشگر اطلاعات سفر و راننده، نمایشگر ردیف عقب به صورت سفارشی، سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغ ها، سیستم شتشوی چراغ های جلو، سیستم تنظیم ارتفاع نور دستی، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم تهویه برای سرنشینان ردیف دوم و سوم به صورت جداگانه، گرمکن صندلی های جلو و عقب، تنظیم برقی و گودی کمر صندلی های جلو، صندلی عقب تاشونده دو تکه، تنظیم برقی فرمان، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران، دوربین عقب، روکش چرمی صندلی‌ها، درب صندوق عقب برقی، کروز کنترل و… می باشد.

هیوندای وراکروز

رقبای هیوندای وراکروز

از رقبای سرسخت این کراس اوور کره ای می توان به کیا موهاوی و رنو کولئوس اشاره کرد.

مقایسه هیوندای وراکروز و کیا موهاوی

اگر طرفدار قدرت بیشتر، طراحی پر ابهت و خشن و مصرف سوخت پایین هستید، کیا موهاوی گزینه ای مناسب برای شما می باشد. البته باید به کابین بی کیفیت و سواری خشک آن هم دقت داشته باشید. در آن سوی دیگر اگر خانواده پرجمعیت و اهل سفر هستید و علاقه زیادی به امکانات و آپشن دارید، هیوندای ix55 را در لیست خرید خود قرار دهید.

بخوانید  انواع رینگ خودرو

مقایسه هیوندای وراکروز و رنو کولئوس

رنو کولئوس کراس اووری خانوادگی با مصرف سوخت پایین، قدرت بالا، تجهیزات ایمنی استاندارد و ظاهری جذاب و دلنشین است. هیوندای وراکروز نیز خودرویی ایمن، باکیفیت و امکانات رفاهی مناسب می باشد. به طور کلی وراکروز کره ای و رنو کولئوس فرانسوی از هر نظر در یک رده قرار دارند و انتخاب آن بستگی به سلیقه و بودجه شما دارد.

مزایای خودرو هیوندای وراکروز

  • طراحی ظاهری ساده و در عین حال جذاب
  • فضای جادار و بزرگ کابین
  • امکانات و تجهیزات مناسب
  • ایمنی بالا
  • شتاب قابل قبول

معایب خودرو هیوندای وراکروز

  • مصرف سوخت نسبتا بالا
  • هزینه بالا و دسترسی سخت قطعات یدکی

سخن پایانی

خودروی هیوندای وراکروز را می توان یک شاسی بلند قدرتمند با شتاب بالا، طراحی ظاهری جذاب، کابین بزرگ و جادار، سواری نرم دانست که برای خانواده های پر جمعیت جهت استفاده درون شهری بسیار مناسب می باشد. با وجود اینکه وراکروز از سبد محصولات هیوندای حذف شده‌است، اما نمونه های دست دوم آن در صورت سلامت فنی کامل ارزش خرید دارد.

بنابراین اگر اهل مسافرت هستید یا شتاب خودرو و سواری نرم و راحت از اولویت هایتان است وراکروز گزینه ای ایده آل است اما باید نکات منفی از جمله مصرف سوخت بالا و دسترسی سخت قطعات یدکی را هم در نظر داشت.

ادمین وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button09128495079