منوی دسته بندی

علت کم شدن قدرت موتور خودرو

علت کم شدن قدرت موتور خودرو

گاهی ممکن است راننده با توجه به برخی شواهد احساس کند موتور خودرو، توان لازم برای انجام کارهای مشخص و عادی را ندارد. این مسئله در گذشته که اتومبیل ها، موتورهای کاربراتوری داشتند، راه حل آسانی داشت؛ چون عموما مشکل از فیلتر بنزین بود. اما حالا با پیشرفت سیستم های به کار رفته در ساخت موتور خودرو، احتمالا فقط در بهترین تعمیرگاه کیا در تهران بشود علت اصلی را تشخیص داد.

کم شدن قدرت موتور خودرو، مسئله ای است که بایستی حتما در تعمیر هیوندا به آن توجه شود و رفع گردد. برای فهمیدن علت این مسئله، ابتدا به نشانه های کم قدرتی موتور اشاره می کنیم و سپس به سراغ بررسی عوامل آن می رویم.

نشانه های کم شدن قدرت موتور خودرو

  • علیرغم گاز دادن، خودرو حرکت زیادی ندارد.
  • خارج شدن دود زیاد از اگزوز
  • توقف خودرو در زمان ایستادن
  • تحمل فشار زیاد موتور در سربالایی ها
  • روشن شدن چراغ چک خودرو

فیلتر هوای فرسوده؛ علت کم شدن قدرت موتور خودرو

فیلتر هوا مسئولیت بهینه سازی تنفس پیشرانه های اتومبیل را بر عهده دارد. وقتی پره های این قطعه با مواد مختلف مسدود شود، میزان هوایی که به سیلندرها ورود پیدا می کند کم می شود. به همین دلیل، احتراق در موتورهای درونسوز خودرو کم می شود و کم شدن قدرت موتور خودرو حاصل می شود. برای رفع این مشکل بایستی با گذشت طول عمر فیلتر هوا، نسبت به تعویض آن در بهترین تعمیرگاه کیا در تهران اقدام کنید.

موتور خودرو

موتور خودرو

بخوانید  علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک

شل شدگی سیم گاز؛ علت دیگر کم شدن قدرت موتور خودرو

یکی از علل کم شدن قدرت موتور خودرو، شل شدگی سیم گاز است. وقتی این اتفاق بیفتد، دریچه ی هوا امکان باز شدن به صورت تمام و کمال را ندارد. در نتیجه موتور، تنفس خوب و کافی نخواهد داشت و هوا به میزان لازم به داخل سیلندر راه نمی یابد و احتراق حاصل از این میزان هوا، قدرتمند نخواهد بود. به همین دلیل، بررسی اتصالات سیم گاز و استحکام آن از مواردی است که در بهترین تعمیرگاه کیا در تهران انجام می گیرد.

مسدودی مبدل کاتالیست

برای یک احتراق مناسب و جلوگیری از کم شدن قدرت موتور خودرو، بایستی گازهای بازمانده از احتراق به راحتی و به صورت کامل از اگزوز خارج شوند. از قطعاتی که در مسیر خروجی گازها وجود دارد می توان به مبدل کاتالیستی اشاره کرد. در صورتی که راه این قطعه با مواد متعددی گرفته شود، خروج گازهای ذکر شده به سختی صورت می گیرد. علاوه بر این موارد، افزایش دمای موتور و لرزیدن خودرو در زمان توقف، از دیگر مضرات مبدل کاتالیستی مسدود شده است.

مسدودی مسیر خروج دود، از دیگر عوامل کم شدن قدرت موتور خودرو

دودهای حاصل از احتراق موتور، از طریق اگزوزهای خودرو خارج می شوند. در این حالت، کم شدن قدرت موتور خودرو زمانی رخ می دهد که موانعی اجازه ی خروج کامل دودهای حاصله را از اگزوز ندهند. این مسئله به زیاد شدن مصرف سوخت منتج می شود. مشکل فوق در صورت خرابی مافلر یا انباره ی اگزوز رخ می دهد. شما می توانید در بهترین تعمیرگاه کیا در تهران، مشکل خودروی خود را حل کنید.

کم کاری موتور خودرو

مختل شدن کارایی انژکتور

با وجود عملکرد آسان انژکتور، این قطعه یکی از عوامل کم شدن قدرت موتور خودرو است. گرفته شدن دهانه ی انژکتور امکان دارد سبب ورود کم سوخت به سیلندر شود. این مسئله سبب ایجاد ترکیبی ناهماهنگ از سوخت و هوا می شود. در نتیجه ی این اتفاق، احتراق موتور درونسوز، قدرت کافی نخواهد داشت و عملکرد آن کاهش می یابد.

بخوانید  سیستم تعلیق چیست | جزییات آن

پمپ بنزین امکان تامین سوخت کافی را نداشته باشد

این قطعه که وظیفه اش تهیه کردن سوخت لازم برای موتور است، در طی گذشت زمان کارایی خود را از دست می دهد و به یکی از عوامل کم شدن قدرت موتور خودرو تبدیل می شود. به خصوص زمانی می توان این مسئله را حس کرد که خودرو در مسیرهای با شیب زیاد به سمت بالا در حرکت است. در این زمان، اگر احساس کردید موتور خودروتان کم کاری می کند می توانید به بهترین تعمیرگاه کیا در تهران سری بزنید.

رینگ پیستون فرسوده، از علل کم شدن قدرت موتور خودرو

رینگ های پیستون، از علل کم شدن قدرت موتور خودرو، مسئولیت متراکم نگه داشتن بالای پیستون را بر عهده دارند. در صورت مستعمل شدن این قطعات، مخلوط سوخت و هوا به واسطه ی منفذها به پایین سیلندر می رود و از تراکم آن بسیار کاسته می شود. وقتی تراکم به حد کافی نرسد، نمی توان انتظار انفجار پر قدرتی را داشت.

سوپاپ های فرسوده، عامل کم شدن قدرت موتور خودرو

سوپاپ ها در صورتی که وظیفه شان را که نشستن بر روی مجراهای ورودی و خروجی است را به خوبی انجام ندهند و نتوانند برای این قطعات و محیط درون سیلندر درزبندی خوبی ایجاد کنند، سبب کم شدن قدرت موتور خودرو می شوند. در نتیجه، پیستون، قسمتی از سوخت ترکیبی را به مجرای تخلیه و یا مکش می راند و سبب انفجار کم قدرت می شود. برای حل این مشکل بایستی به بهترین تعمیرگاه کیا در تهران مراجعه کنید.

بخوانید  رفع خط و خش داشبورد

موتور ناک می زند

اصطلاح ناک زدن، از عوامل کم شدن قدرت موتور خودرو، زمانی رخ می دهد که سوخت ترکیبی درون سیلندر، قبل از جرقه خوردن شمع، مشتعل شوند. علت این مسئله افزایش دمای زیاد پیستون و یا بدنه ی سیلندر است. در مواردی ذره های رسوب کرده بر روی پیستون و یا دیواره ی سیلندر که ناشی از برنامه ریزی بد زمانی سیستم هستند، موجب این اتفاق می شوند.

جمع بندی

کم شدن قدرت موتور خودرو، می تواند دلایل زیادی داشته باشد. شما می توانید با مراجعه به بهترین تعمیرگاه کیا در تهران در مجموعه ی هیوندا 021 و بهره گیری از توانمندی تعمیرکاران حرفه ای، مشکل قدرت کم خودروی خود را حل کنید.

از اینکه تا انتهای مقاله تعمیر هیوندای با ما همراه بودید، سپاسگزاریم.

ادمین وب‌سایت

یک نظر

  • شهسواری گفت:

    واسه منم یه بار همین موضوع پیش اومد هر چی کار میدادم اصلا ماشین کار نمی‌کرد الان فهمیدم که قدرت موتور ماشین احتمالا کم شده بود من که کلا دادم تعمیرکار کاراسو انجام بده.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Button09128495079