منوی دسته بندی

بهترین خودرو های مفهومی تاریخ کدام اند

لامبورگینی مارزال

خودرو هایی که به عنوان نمونه اولیه و یا پیش نمایشی از ایده های نو طراحی و تولیده شده اند کانسپت ها هستند.خودرو های کانسپت در نمایشگاه های بینم المللی به مردم فروخته می شوند و به عنوان وسیله ای برای جلب توجه خریداران، ارزیابی بازار و دریافت بازخورد عمل می کنند.

این خودرو ها می توانند با عنوان پلتفرمی برای آزمایش و بهبود کردن تکنولوژی های جدید در موضوع های مختلف مثل کارایی، ایمنی، راحتی و زیبایی و.. استفاده می شوند. بعضی از خودرو های مفهومی با سرعت زیادی تولید می شوند. بهترین خودرو های مفهومی تاریخ از سال 1939 و با اولین خودرو کانسپت تاریخ شروع می شوند.

بیوک لسابر

خودرو مفهومی بیوک لسابر در سال 1951:

این خودرو در سال 1951 مشهور و معروف شده است. در سال 1951 هواپیمای جت معروف بوده است به همین دلیل جنرال موتورز خودرو کانسپت Lesabre  را با الهام گرفتن از این هواپیما طراحی کرد. این خودرو  طراحی زیبایی داشته است و با گذشتن سال ها این خودرو بسیار جذاب و زیبا می باشد و در لیست بهترین خودرو های مفهومی تاریخ ثبت شده است. یک نکته جالب از این خودرو این است که این خودرو کانسپت از یک موتور V8 و 335 اسب بخار قدرت تولید می کند.

 

خودرو مفهومی بیوک Y-Job در سال 1939:

راجب اولین خودرو مفهومی تاریخ اختلاف نظر هایی وجود دارد و بعضی از نشریات و روزنامه ها اولین خودرو مفهومی را ولوو ونوس بیلوی که در سال 1933تولید شده است اولین خودرو مفهومی می دانند و بعضی دیگر خودرو بیوک Y-Job را اولین خودرو مفهومی تاریخ می دانند. این خودرو طراحی بسیار مدرنی دارد تا بعد از جنگ جهانی دوم الهام بخش طراحان زیادی بوده است. بعضی از آپشن های این خودرو می توان به سقف بازشونده آن، شیشه های برقی و چراغ های مخفی آن اشاره کرد.

فورد

خودرو مفهومی فوردXL500 در سال 1953:

یکی از مهم ترین و بهترین خودرو های مفهومی کانسپت فورد XL500 است ک  طراحی بسیار جذابی داشته است. این خودرو دارای سقفی تماما شیشه ای بوده است که کابین آن خودرو پر از نور می شده است. این خودرو مفهومی 70 سال قبل از تولید گیربکس های اتوماتیک به دکمه های مخصوص  تعوبض دنده سود می برده است. بعضی از آپشن های مدرن این خودرو می توان به سیستم تهویه مطبوع، تلفن ، جک های یکپارچه با بدنه خودرو برای بلند کردن آن از زمین در زمان پنچرگیری اشاره کرد.

بخوانید  بهترین تعمیرکار هیوندای در تهران

هیوندای

خودرو مفهومی هیوندای

موتور هیوندای به عنوان نمونه بارز نوآوری و فناوری پیشرفته در صنعت خودروسازی برجسته است. موتورهای هیوندای با طراحی و مهندسی پیشرفته خود، عملکرد استثنایی و راندمان سوخت را ارائه می دهند و آنها را به بهترین انتخاب برای رانندگانی تبدیل می کند که هم به دنبال قدرت و هم صرفه جویی هستند. ترکیب ویژگی‌هایی مانند فناوری تزریق مستقیم و زمان‌بندی متغیر سوپاپ تضمین می‌کند که موتورهای هیوندای با حفظ توان خروجی بهینه، کارآمد عمل می‌کنند.

آنچه موتورهای هیوندای را متمایز می کند تمرکز آنها بر پایداری و سازگاری با محیط زیست است. هیوندای با استفاده از مواد سبک وزن و فرآیندهای احتراق کارآمد موفق به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای بدون کاهش عملکرد شده است. علاوه بر این، تلاش‌های مداوم تحقیق و توسعه توسط مهندسان هیوندای تضمین می‌کند که هر نسل جدید از موتورها از نظر کارایی، قدرت و قابلیت اطمینان از نسل قبلی پیشی می‌گیرد. به طور کلی، موتور سانتافه و یا دیگر موتور های هیوندای نشان دهنده تعهد به برتری در عملکرد و مسئولیت زیست محیطی است و آن را به یک انتخاب برجسته برای رانندگان مدرن تبدیل می کند.

لینکلن فیوچرا

خودرو مفهومی لینکلن فیوچرا در سال 1955:

این خودرو در سال 1955 معرفی شده است که طراحی متفاوت و عیجیبی داشته است. این خودرو دارای کابینی است که مانند کابین هواپیما دو محفظه دارد و شیشه ای هستند. این خودرو کانسپت دارای موتورV8 است که توانایی تولید 300 اسب بخار قدرت است، گیربکس این خودرو با دکمه دنده عوض می شده است. شرکت خودرو سازی فورد برای تولید این نمونه از خودرو هایش 250 هزار دلار صرف کرده است.

کادیلاک Sixteen

خودرو مفهومی کادیلاک سایکلون در سال 1959:

خودرو کادیلاک هم فهرست بهترین خودرو های مفهومی تاریخ قرار دارد. شرکت سازنده این خودرو سال های زیادی معرفی کانسپت های مختلف رقبا را نظار می کرده است و در سال 1959 این برند با تولید و رونمایی کردن از خودرو کانسپت سایکلون وارد میدان شد.خودرو سایکلون مانند یک سفینه بر روی چهار چرخ بوده و دارای رادارا هایی بوده که موانع را به راننده اطلاع می داده است. این خودرو تا حدی عملکردی شبیه به کروز کنترل تطبیق پذیر داشته. سقف این خودرو یک تکه است و جنس آن پلاستیک شفاف پوشیده شده از نقره بوده. پوشش نقره ای سقف این خودرو از خوردن اشعه نور خورشید به سرنشینان خودرو محافظت می کرد.

بخوانید  بررسی خودروهای شاسی بلند هیوندای

لامبورگینی مارزال

خودرو مفهومی لامبورگینی مارزال در سال 1967:

این خودرو توسط استودیوی برتونه در سال 1967 طراحی و معرفی شده است. یکی از آپشن های ظاهری این خودرو سقف و در های شیشه ای آن است.در های این خودرو ابعاد بزرگی داشتند و سمت بالا باز می شده اند. برای جلوگیری کردن از گرم شدن کابین این خودرو، شرکت لامبورگینی این خودر مفهومی را با سیستم تهویه تولید کرده است. لامبورگینی مارزال یک موتور 6 سیلندر دارد که بر روی محور عقب خودرو متصل شده است که می تواند 175 اسب بخار قدرت تولید کند. خودرو لامبورگینی مارزال پایه گذار مدل اسپادا شد.

مرسدس بنز

خودرو مفهومی مرسدس بنزC-111 در سال 1969:

از این خودرو با اسم خودرو تحقیقاتی یاد می شود. در اول این مرسدس بنز دارای موتور وانکل با تولید 280اسب بخار قدرت بوده است و با گذشت زمان، خودرو مفهومی آیرودینامیک تکمیل شد  و درسال 1978 مدل دیزلی آن رونمایی شده است. این مدل توانست 322 کیلومتر بر سرعت در سال 1978 لقب سریع ترین خودرو دیزلی را به خود اختصاص دهد. یک سال بعد شرکت مرسدس بنز مدل دیگری از این خودرو پیشرفته با موتور 4.8لیتر دیزلی V8 تولید کند. این مدل از خودرو هم توانست رکورد بسیار شگفت انگیز 403کیلومتر بر ساعت را به خود اختصاص دهد. به طور کلی 16 دستگاه ازC-111 توسط شرکت مرسدس بنز تولید شده است. به همین دلایل این خودرو نامش در لیست بهترین خودروهای مفهومی جهان قرار گرفت.

بخوانید  پیستون خودرو و عملکرد آن

کادیلاک Sixteen

خودرو مفهومی کادیلاک Sixteenدر سال 2003:

در سال 2003 شرکت جنرال موتورز خودرویی را رونمایی کرد. نام این خودرو Sixteen بود و زیر کاپوت این خودرو یک موتور 16سیلندر خورجینی متصل شده بود. موتور 13.6لیتری این خودرو می توانست حدود 1000اسب بخار قدرت تولید کند. این مدل خودرو از کادیلاک بسیار دارای چهره بسیار مدرنی بود و سبب شروع سبک جدیدی از طراحی شرکت خودروساز کادیلاک شد.

هولدن Efijy

خودرو مفهومی هولدن Efijyدر سال 2005:

کانسپت ها تصویری از مدل های آینده را ارائه می کردند. هولدن یکی از شاخه های شرکت خودروسازی جنرال موتورز در استرالیا بوده است و با معرفی کردن این خودرو نگاهی به گذشته انداخته است. این مدل خودرو یکی از جذاب ترین ها است که مفهومش ادای احترام به خودرو مدل افسانه ای FJ است که در دهه 50 میلادی طراحی شده بوده است.

امداد هیوندای 021

هیوندای به دلیل خدمات استثنایی کمک به مشتری در صنعت خودرو متمایز است. از کمک های کنار جاده ای تا پشتیبانی تعمیر و نگهداری، هیوندای فراتر از آن است تا اطمینان حاصل کند که مشتریان خود در طول تجربه مالکیت خود احساس ارزشمندی و حمایت می کنند. یکی از جنبه های کلیدی برنامه کمکی هیوندای، سیستم نوآورانه Blue Link آنها است که ویژگی هایی مانند کمک اضطراری، استارت از راه دور و عیب یابی خودرو را با لمس یک دکمه ارائه می دهد.

چیزی که هیوندای را از سایر سازندگان متمایز می کند، رویکرد فعالانه آنها در مراقبت از مشتری است. آنها فقط منتظر نمی مانند تا شما با یک مشکل تماس بگیرید. آنها به طور فعال سلامت وسیله نقلیه شما را از طریق سیستم های فناوری پیشرفته خود نظارت می کنند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل احتمالی با آنها تماس می گیرند. این سطح از توجه شخصی باعث ایجاد حس اعتماد و اطمینان می شود که در صنعت بی نظیر است. با خدمات کمکی هیوندای در کنار شما، می‌توانید با خیالی آسوده رانندگی کنید و بدانید که کمک همیشه فقط یک تماس تلفنی است.

ادمین وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button09128495079