منوی دسته بندی

چگونه از سرقت خودرو پیشگیری کنیم؟

چگونه از سرقت خودرو پیشگیری کنیم

سرقت خودرو اتفاق بسیار تلخی است که هرکس تا الان به آن دچار شده است تا مدت زمان زیادی با عواقبش درگیر است و دلیل گرفتار نشدن به این اتفاقات تلخ ما باید قبل از وقوع آن ازش جلوگیری کنیم. طبق آمار منتشر شده توسط پلیس گفته شده است که از دهه 90 سرقت خودرو افزایش یافته است.

 

آمار سرقت خودرو در کشور ایران:

یکی از عجیب ترین کالاهای مصرفی در ایران خودرو است. خودرو ها به دلیل قیمت های نجومی و غجیب به کالای سرمایه ای تبدیل شده است و به دلیل قیمت بالای و در دسترس بودن آن طعمه خوبی است برای سارقان کشور. طبق آماری که در آخر منتشر شده است در سال 1400 به ازای هر 136 نفر یک سرقت در ایران اتفاق می افتد و 40 درصد سرقت های به لوازم و تجهیزات خودرو مربوط می شود. بیشترین هدف سارقان برای دزدی خودرو های داخلی است به دلیل اینکه خودرو های داخلی در تجهیزات ایمنی بسیار ضعیف هستند. بعد از پایتخت کشورمان تهران، استان البرز، استان خراسان رضوی، استان خوزستان و استان اصفهان هدف های بعدی سارقان خودرو کشورمان هستند.

 

کدام خودرو نزد سارقان محبوب است؟

خودرو های ارزان قیمت داخلی مثل پراید، خودرو پژو405، خودرو پژو206و سمند و … بیشترین خودروهای سرقت شده در ایران هستند اما بیشترین خودرویی که از آن سرقت می شود پراید است.

سارقان برای آسان تر کردن کارهای خودشان بیشتر به سراغ خودرو هایی می روند که دارای سیستم امنیتی ضعیفی هستند و قطعاتشان به آسانی در بازار ها فروخته می شود. سرقت از خودرو های گران قیمت هم وجود دارد ولی کمتر در معرض سرقت هستند.

 

رایج ترین روش هایی که سارقان برای دزدیدن خودرو ها استفاده می کنند :

  1. سارقان از سکه برای دستگیره خودرو استفاده می کنند
  2. سارقان در مراسم های شلوغ زورگیری می کنند
  3. سارقان شماره شناسایی خودرو ها را کپی می کنند
  4. سارقان در شب زورگیری می کنند
بخوانید  بررسی خودروهای شاسی بلند هیوندای

 

سرقت خودرو در کشور ایران

 

مدل های تجهیزات ایمنی خودرو ها:

از نظر بعضی از رانندگان تجهیزات خودرو را بیشتر در جنبه تزئینی می دانند و به همین دلیل نادیده گرفتن تجهیزات، خرید و فروش آن ها به طور حرفه ای نمی باشد و اما به نکته توجه داشته باشید که استفاده کردن از این تجهیزات باعث سخت تر کردن یا غیر ممکن کردن سرقت از خودرو شما می شوند. دزدیده شدن و یا دزدی کردن از خودرو هایی که دارای دنده دستی هستند بسیار آسان تر از خودرو های اتومات است، پس نتیجه می گیریم رعایت کردن تجهیزات ایمنی در خودرو های دنده ای ضرورت بیشتری دارد.

 

تجیزات ایمنی برای خودرو ها عبارت اند از:

 

قفل فرمان برای خودروها:

یکی از وسایل که از چرخاندن فرمان جلوگیری می کند و آن را ثابت نگه می دارد قفل فرمان است که جنسی فلزی محکم دارد. قفل فرمان فقط دزدان را با دردسر روبه رو می کند اما باز کردن قفل فرمان توسط یک دزد بسیار حرفه ای غیر ممکن نمی باشد.

 

قفل پدال برای خودرو:

وظیفه قفل پدال از فشار دادن پدال خودرو جلوگیری می کند و مانع آن می شود. قفل پدال در زیر پدال خودرو قرار می گیرد و ضد سرقت است. یکی از نکات مهم در رابطه با قفل پدال این است که سر دزد را گرم می کند و دزدان تا مدت زمان زیادی باید در بخش پایینی خودرو قرار بگیرد و به اطراف خود دیدی ندارد و در این مواقع فردی حضور آن دزد را در داخل خودرو متوجه شود و در نتیجه دزدان به سراغ خودرو هایی می روند که قفل پدال ندارند.

 

آژیر دزدگیر خودرو:

سیستم هشدار دهنده و یا دزدگیر یکی از وسایل محبوب و پر استفاده در سیستم ایمنی خودرو می باشد. هنگامی که سارقان شیشه های خودرو را بشکنند، درب ها را باز کنند، صندوق عقب خودرو را باز کنند و یا کاپوت خودرو را بشکنند دزدگیر خودرو به صدا در می آید و در مدل های جدید خودرو ها سوئیچشان میبره می خورد. با شنیده شدن کوچک ترین صدای آژیر از خودرو، خود را سریع به خودروتان برسانید به دلیل اینکه برخی از دزدان نحوه غیر فعال کردن سیستم هشدار دهنده خود را بلد می باشند و باعث از کار افتادن دزدگیر خودرو می شوند.

بخوانید  تعمیر جلوبندی موتور خودرو

 

ردیاب برای خودرو:

برای بهبود کیفیت زندگی ما انسان ها هر روز فناوری راه های جدیدی پیش روی ما قرار می دهد. یا وارد شدن تکنولوژی به قسمت های زندگی ما دزدی کردن از خودرو بسیار سخت تر شده است.یکی از وسایل امنیتی جدید که از سرقت خودرو جلوگیری می کند ردیاب است، این وسیله در واقع نسل جدید از دزدگیر خودرو می باشد.

 

سوئیچ مخفی خودرو:

یکی از روش های جلوگیری کردن از سرقت خودرو سوئیچ مخفی می باشد. سوئیچ مخفی به آسان توسط یک باتری ساز بر روی خودرو نصب می شود و تا زمانی که آن را فشار ندهید خودرو شما روشن نمی شود.

 

قفل چرخ خودرو:

قفل رینگ نام دیگری دارد به اسم قفل چرخ. قفل رینگ نوعی پیچ و مهره است که بر روی تمام چرخ های خودرو وصل می شود و با یک کلید مخصو بسته و باز می شوند، استفاده کردن از قفل رینگ در مکان ها و موقعیت های خلوت از دزدیده شدن خودرو شما جلوگیری می کند.

 

قفل پنل ضبط صوت در خودرو:

یکی از لوازم یدکی های مورد علاقه دزدان پنل ضبط صوت است، به دیل اینکه پنل های ضبط صوت بسیار سبک هستند و دزدیدن آن ها هم کار سخت و پر دردسری نمی باشد ولی با دزدیدن پنل ضبط صوت مالک خودرو دچار خسارت زیادی می شود چون هم باید شیشه شکسته شده خودرو را تعویض کند و هم باید پنل ضبط صوت جدیدی برای خودرو خود تهیه کند. برای آشنایی با ضبط صوت می توانید مطلب آشنایی با سیستم صوتی ماشین را مطالعه کنید.

بخوانید  صفر تا صد سیستم جرقه زنی خودرو

 

خودرو را در کنار خروجی ها قرار ندهید:

با پارک کردن خودرو خود در کنار خروجی ها احتمال دزدیده شدن خودرو خود را بالا برده اید. خروجی ها به دزدان کمک می کنند تا خودرو شما را در مدت زمانی کمی ببرند.

 

امداد هیوندای 021

هیوندای به دلیل خدمات استثنایی کمک به مشتری در صنعت خودرو متمایز است. از کمک های کنار جاده ای تا پشتیبانی تعمیر و نگهداری، هیوندای فراتر از آن است تا اطمینان حاصل کند که مشتریان خود در طول تجربه مالکیت خود احساس ارزشمندی و حمایت می کنند. یکی از جنبه های کلیدی برنامه کمکی هیوندای، سیستم نوآورانه Blue Link آنها است که ویژگی هایی مانند کمک اضطراری، استارت از راه دور و عیب یابی خودرو را با لمس یک دکمه ارائه می دهد.

 

چیزی که هیوندای را از سایر سازندگان متمایز می کند، رویکرد فعالانه آنها در مراقبت از مشتری است. آنها فقط منتظر نمی مانند تا شما با یک مشکل تماس بگیرید. آنها به طور فعال سلامت وسیله نقلیه شما را از طریق سیستم های فناوری پیشرفته خود نظارت می کنند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل احتمالی با آنها تماس می گیرند. این سطح از توجه شخصی باعث ایجاد حس اعتماد و اطمینان می شود که در صنعت بی نظیر است. با خدمات کمکی هیوندای در کنار شما، می‌توانید با خیالی آسوده رانندگی کنید و بدانید که کمک همیشه فقط یک تماس تلفنی است.

 

ادمین وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button09128495079